sobota, 1 stycznia 2011

Standardy wymagań

Sprawdzian po VI klasie... niby nie zależy od niego promocja, niby nie jest taki ważny, można się zastanawiać czy w ogóle coś, poza umiejętnością rozwiązywania testów, sprawdza. Można mieć do sprawy stosunek letni i stwierdzić, że nam na ocenach i wynikach nie zależy, większość z Was jednak będzie mieć poczucie satysfakcji, kiedy sobie ze sprawdzianem poradzi. Dlatego kilka informacji, które mogą się przydać, a które w szkole podają (a przynajmniej powinni podawać) nauczyciele.

Standardy wymagań to zakres umiejętności badanych na owym sprawdzianie. Określono je w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 10 sierpnia 2001 r. Teoretycznie sprawdzian sprawdza 5 kategorii umiejętności: czytanie, pisanie, rozumowanie, korzystanie z informacji i wykorzystanie wiedzy w praktyce.
Testy są standaryzowane (przez Centralną Komisję Edukacyjną) i obecnie ustalono, że za czytanie i pisanie uczeń może otrzymać po 10 punktów, za rozumowanie, wykorzystanie wiedzy w praktyce po 8 punktów, zaś za korzystanie z informacji 4 punkty, co w sumie daje 40 możliwych punktów do zdobycia. Test to 20 pytań zamkniętych (odpowiedzi a, b, c, d do wyboru) i 5 pytań otwartych. Za pytania zamknięte można otrzymać aż 20 punktów, dlatego trzeba zwrócić uwagę na to, że nie powinno się zostawiać tych pytań bez odpowiedzi.

Szczegółowe myki ułatwiające pisanie sprawdzianu w kolejnych wpisach :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Prześlij komentarz